Εξωτερικές περσίδες: πόσο θορυβώδεις είναι και πόσο καλά μονώνουν τον ήχο;

Μπορείτε να διαβάσετε συχνά στο διαδίκτυο ότι οι εξωτερικές περσίδες είναι θορυβώδεις. Σύμφωνα με άλλες πηγές, είναι εξαιρετικές στην μόνωση του ήχου. Θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε το ιστορικό και για τους δύο αυτούς ισχυρισμούς. Ο θόρυβος τους εξαρτάται από τον τύπο της περσίδας και του κινητήρα, ενώ η ποιότητα μόνωσης εξαρτάται από το είδος των παραθύρων που έχετε.


Οι εξωτερικές περσίδες προκαλούν θόρυβο μόνο στον άνεμο ή όταν κινούνται.


Οι εξωτερικές περσίδες κάνουν θόρυβο όταν σηκώνονται, πέφτουν κάτω ή όταν τα πηχάκια τους γέρνουν καθώς έρχονται σε επαφή τα πηχάκια ή οι ακίδες οδήγησης. Ωστόσο, αυτό πιθανότατα δεν θα σας ενοχλήσει τόσο πολύ, καθώς τα στόρια πέφτουν ή γέρνουν μόνο μερικές φορές την ημέρα. Μπορείτε επίσης να μετριάσετε αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας κινητήρες με αθόρυβα φρένα. Ενώ οι τυπικοί κινητήρες γέρνουν τα πηχάκια σταδιακά, προκαλώντας θορύβους, οι κινητήρες με αθόρυβα φρένα είναι ικανοί για πιο ομαλή κίνηση και επομένως πολύ αθόρυβη κλίση.


Οι πιο αθόρυβοι κινητήρες περιλαμβάνουν το Elero Comfort, με την απολύτως αθόρυβη παραλλαγή τους να είναι τα αθόρυβα μοτέρ Elero Comfort δύο ταχυτήτων.


Οι εξωτερικές περσίδες ακούγονται επίσης όταν έξω φυσάει δυνατός άνεμος. Γι' αυτό θα πρέπει να τραβήξετε τα εξωτερικά σας στόρια σε περίπτωση ανέμου, καταιγίδας ή χαλαζοθύελλας για να αποτρέψετε τόσο τον θόρυβο όσο και τον κίνδυνο ζημιάς.


Οι πιο αθόρυβες περσίδες είναι αυτές που χρησιμοποιούν ράγες οδήγησης.


Οι τύποι και οι μέθοδοι καθοδήγησης επηρεάζουν επίσης τον θόρυβο των περσίδων.


Οι εξωτερικές περσίδες με ράγες οδήγησης είναι πάντα πιο αθόρυβες από αυτές που οδηγούνται με καλώδιο. Όντας σταθερά αγκυρωμένα σε όλο το μήκος τους, δεν υπάρχει τόσο πολύ παιχνίδι και επομένως δεν υπάρχει μεγάλη κίνηση.


Τα Z και S είναι τα πιο ήσυχα από τα πηχάκια. Επιπλέον, οι εξωτερικές μας περσίδες έχουν τα πηχάκια τους καλυμμένα με στεγανοποίηση από καουτσούκ, ώστε να μην χτυπούν πάνω στο μέταλλο. Ο θόρυβος μειώνεται χρησιμοποιώντας έναν ελλειπτικό οδηγό πείρο, ο οποίος γεμίζει σχεδόν ολόκληρο τον χώρο εντός της ράγας οδήγησης, μειώνοντας ακόμη περισσότερο το παιχνίδι.


Επιπλέον, οι εξωτερικές περσίδες τύπου Z και S διαθέτουν ράβδους που κλειδώνουν. Όταν τίθενται στο απόλυτο σκοτάδι, κλειδώνουν το ένα μέσα στο άλλο και λειτουργούν σαν μια συνεχής επιφάνεια, η οποία είναι σχεδόν ίδια με τα ρολά.


Εάν εξακολουθείτε να αναζητάτε έναν απολύτως αθόρυβο τρόπο αντηλιακής προστασίας, μπορούμε να προτείνουμε, για παράδειγμα, εξωτερικές υφασμάτινες οθόνες. Αυτά αποτελούνται από ένα κομμάτι ύφασμα αντί για πηχάκια αλουμινίου, γεγονός που τα κάνει πολύ ήσυχα σε δυνατούς ανέμους.


Άλλες πηγές θορύβου: ελαττωματικοί κινητήρες, βουλωμένα ρουλεμάν


Ο θόρυβος των εξωτερικών περσίδων μπορεί επίσης να προκληθεί από κινητήρες. Μπορεί να είναι εργοστασιακό ελάττωμα ή βουλωμένα ρουλεμάν. Ωστόσο, τα κατασκευαστικά ελαττώματα τείνουν να είναι σπάνια, καθώς το ελάττωμα εντοπίζεται συνήθως κατά τη συναρμολόγηση.


Τα βουλωμένα ρουλεμάν είναι ένα πιο περίπλοκο ζήτημα. Με την πάροδο του χρόνου, σκόνη και άλλες ακαθαρσίες βρίσκουν τον δρόμο τους στα ρουλεμάν, με αποτέλεσμα δυσάρεστα τρίξιμο θόρυβο.


Οι συναρμολογήσεις με ακάλυπτα μέρη είναι οι χειρότερες από αυτή την άποψη, καθώς ο κινητήρας δεν προστατεύεται από θήκη ή φύλλο, παρά μόνο το επάνω προφίλ. Αν και είναι η φθηνότερη επιλογή συναρμολόγησης, δεν είναι πολύ αισθητική και επομένως δεν συνιστάται από εμάς. Γι' αυτό τον λόγο τοποθετούνται περσίδες σε μια υπογύψινη θήκη, ένα κουτί πρόσοψης ή κάτω από ένα φύλλο κάλυψης, όπου ο κινητήρας είναι τουλάχιστον μερικώς προστατευμένος. Ωστόσο, ακόμη και οι καλυμμένοι κινητήρες θα λερωθούν με τα χρόνια.


Αντιεπαγγελματική εγκατάσταση


Ο θόρυβος από τις εξωτερικές περσίδες μπορεί επίσης να προκληθεί από μη επαγγελματική εγκατάσταση. Κατά την τοποθέτηση εξωτερικών περσίδων, είναι απαραίτητο να βεβαιωθείτε ότι οι ράγες οδήγησης δεν συγκλίνουν, αποκλίνουν ή είναι εκτός άξονα. Τα χιλιοστά έχουν σημασία κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.


Εάν τα προφίλ οδήγησης είναι τόσο ελαφρώς λανθασμένα, οι ακίδες οδήγησης κολλάνε και κάνουν άσχημους θορύβους, για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι τα τυφλά φθείρονται πιο γρήγορα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που συνιστούμε να αναθέσετε τη συναρμολόγηση σε μια εξειδικευμένη εταιρεία.


Μπορούν οι εξωτερικές περσίδες να λειτουργήσουν και ως ακουστική μόνωση;


Συχνά προτείνεται ότι, εκτός από τον έλεγχο φωτός, οι εξωτερικές περσίδες μπορούν επίσης να παρέχουν ακουστική μόνωση. Παρόλο που δεν έχουν σχεδιαστεί κυρίως ως ακουστική μόνωση, μπορούν να λειτουργήσουν ως εξωτερικό φράγμα που απορροφά κάποιο ήχο.


Πηγή άρθρου: Miroslav Sedláček.


0 Σχόλια